Pages

Wednesday, December 15, 2010

Taxi Owh Teksi

wahhhhhh dah lama rasanyer dah tak naik teksi sejak dah ada kenderaan sendiri ny kan
seingat saya, last naik teksi tyme study kat IIC dulu.
jenjalan nak pi menghabiskan masa yang ada @ mencari barang dapur, biskut2, maggie2 di Giant Batu Caves dulu. entah berapa rate harga naik Teksi kan skang?
owh saya sudah ketinggalan zaman okey
kalaw tanya harga minyak RON 95 tawu lar... RM1.90 tu seliter..
mahal mahal mahal....semuanyer DUIT..

Actually nak bagi pandangan dengan apa yang saya dah wat research sejak saya dah ada Lesen B2 dan D ny. tetiber nak riak.hahah perbuatan SYAITON ny. tak elok tak elok.syiohhhh pegi jahanam KAW SYAITON

apa yang saya nampak lar kan? kebanyakan pemandu-pemandu teksi ny kan (tapi tak semuanya lar) diorang ny kalaw ada pelanggan dalam teksi, bukan main sopan dan berhemah lagi bawak teksi tu 50km - 80km sejam jer dan pandu belah kanan lak tu. sungguh tak sabar seyh dok blakang teksi tyme camny. biasalar, nak bagi lambat sampai jadi rate tambang pun meningkat lar kan?huh nyampah!!!

tapi kan cube uolssssss perati @ perhati kan teksi-teksi ny kalaw tak der pelanggan dalam teksi diorang perhhhhhhhhhhhhh bawak cam pelesit cam lipas kudung pun ada. giler betol!!!! siap HON HON lagi. tapi bagi saya, arrrrrrrhhhhhhhh ada aku kesah ker ko nak HON ke nak aper ke kan? hahah xpasal jer kan ?? tu lar orang kata, disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga.. biar diorang lak bengang dengan saya bawak 80km sejam di bahagian kanan..tapi memang betol lar kelajuan saya kalaw nak ikutkan sign di bahu-bahu jalan tu.. kang lelaju kang xpasai kena bayar saman..owh tidak!!!

p/s : kepada pemandu-pemandu teksi sekalian, berhemah lah anda walau camner keadaan sekalipun.. even ada pelanggan ataw tidak yer. jangan lar nak makan duit pelanggan jer baru slow.kalaw xder pelanggan laju jer cam nak gi drift!!!
tapi tak semua driver taxi ny wat camtu taw.mereka yang tak terlibat tidak bersalah sama sekali. tapi tiap kali saya berselisih dengan teksi, situasi inilah yang sentiasa & amat kerap berlaku dan dilihat oleh mata kasar saya ini.

HASIL NUKILAN INTAN BAIZURA

0 comments:

Post a Comment