Pages

Thursday, December 9, 2010

Menyesal Tak Sudah


Menyesal 1000 kali Menyesal
dengan keputusan saya sikit waktu dulu
nak tawu apa dia?

Sebelum tu Tetibe pule rasa nak mengimbau
kenangan saya waktu dolu dolu
di pertengahan sekolah menengah
lebih kurang form 3 lar kan
saya start pakai produk kecantikan
ewah bunyi cam dah  
Besaw 
sangat kan
nak guna produk bagai.
tyme tu saya mula kenal dengan si manis di bawah ini



xder lar hebat sangat produk kecantikan saya kan?
krim murah dan boleh dibeli oleh dak skolah macam saya ni pada tyme tu
pakai krim ni sampai lar saya study
kat IIC. 
berbaloi-baloi wooo krim ni
nak tawu IIC tu apa

Waktu tu, ramai yang dok memuji kulit saya
licin cantik & xder jururawat walau sebesar kuman pun
erkk besar ker kuman tu?
hahah..tidak boleyh dilihat oleh mata kasar
 bukan mahu berbangga dan mereka cerita yang tidak betul
tetapi ini semua kenyataan okey!!!

Nak dijadikan cerita satu hari tu
ada kawan dok menghasut 
(bukan hasut yang jahat-jahat tu)
 suruh tukar produk
kata nyer kite ny kena jaga kulit
dah remaja kulit dah lain
kena selalu wat facial bagai
saya lak orang yang cepat terpengaruh.
dan dengan teruja nyer saya
pun tukar lar produk dan wat lar facial every month
maklumlah nak kelihatan lebih cantik dan menawan kan..
apa nak tunggu lagi
cuber semua

kepada cik safi, BYE-BYE
saya curang kepada mu
maaf sesangat yer.

selepas 3bln kemudian,
muka ku dah berubah
salin kulit cam ulaaaaaaaarrrrr
aduiiiiiiii
malu-malu-malu
mana mawu letak muka ny?
 hah padan muka dengan saya kan?
saper swoh gatai gatai.
dan lepas tu dah bermacam2 produk saya tukar
silih berganti, lebih kurang 4-5 produk saya tukar
mahal-mahal lak tu, kunun dah kerja buleyh beli lar kan
beli apa yang disukai, duit sendiri.
xder saper nak marah

dan sekarang cik jururawat jururawat semua berlumba-lumba
nak tomboh kat muka saya ni
aduiiii, camner nak dapat kulit muka yang gebu dan licin cam dulu?
huh!!!
takper sekarang saya kembali kepada cik safi
menyesal xsudah curang dengan cik safi sikit masa dulu
maaf yer cik safi
pasny janji tak curang dah
(^_^)

kepada adik-adik yang masih bersekolah tu
akak nak nasihatkan jangan lar dok gatai-gatai nak tukar produk sana produk sini
membazir duit jer, muka makin teruk lak tu
pembaziran okey!!!



HASIL NUKILAN INTAN BAIZURA

0 comments:

Post a Comment