Pages

Wednesday, December 8, 2010

Cuti - Cuti JoHoR



Gambar kat atas tu adalah bendera tanah tumpah darahku.
apa lagi kalaw bukan negeri johor punyer bendera kan?
SAYA BANGGA JADI ANAK JATI JOHOR
walawpun ada orang dok menghina johor pasal benda remeh temeh ni,
tapi saya tetap berbangga okey!!!
lantak dorang ler tak suke ke hape ke kan.
I DONT CARE U..

Okey straight to da point,
yang kat atas tu cume intro nak perkenalkan kat uolss
pasal bendera JOHOR ny jer
mana tawu kot kot ada yang tak kenal ker
tetibe terlupa ingatan ke kan?

Selalu orang cakap cuti cuti malaysia kan?
Saya plak nak cuti cuti johor..
Maklumlah, 1 Johor pun tak habis pusing lagi
camner nak pusing malaysia?tol tak?

Jom ikut  saya menjelajah kat JOHOR ny.
Antara daerah yang ada kat JOHOR ny dan saya dah jejak ialah :-

1.of coz tempat tinggal lagi dikenang JOHOR BAHRU

2.KOTA TINGGI - syurga beli belah bagi rakyat JOHOR, itu yang saya tawu lar.
asal raya jer dorang gi kota tinggi ny. 
asal gi sana jer mesti cakap pasal baju-baju,
tudung-tudung yang lawa-lawa lagi berpatutan kalaw mawu cari

3.MERSING - tempat yang terkenal adanyer pantai-pantai, resort-resort, 
dan tempat camping yang best2.
1st tyme gi cny waktu zaman persekolahan lar, 
ada camping PENGGANAS PENGAWAS2 sekolah

4.SEGAMAT - segar amat pada mulanya tapi dipendek cantumkan jadi segamat. kreatif gak orang2 johor ny kan? masa pegi cny beraya uma sedara mara

5.MUAR - Johor Utara ny. gi sana uma sedara kawan.sedara saya pun ada ciny jugak

6.BATU PAHAT - hahha..ny adalah kampung saya, uma mama saya disini zaman anak dara beliau lah kan, kampung tunangku juga disini. sama kampung lar pule.
sama-sama jawa. saya bangga jadi anak jawa.
JAWA WORLD!!!
tapi hampeh xtawu cakap bahasa jawa.
terasa rugi sebenornye.

7.PONTIAN - kalau saya tak kerja di tempat kerja saya sekarang
jangan harap saya tawu nak ke pontian camner.
banyak pengalaman wooo kejer sekarang ny.tapi ada gak sedara area sini

8. KLUANG - hah ny adalah satu-satunyer daerah yang saya xpernah pegi, 
kalaw ada pun, lalu jer lar kowt.
bile ntah nak menyelami keindahan panorama kat sana.
siapa baik hati sile ajak saya ke sana yer..

Kat bawah ny saya sertakan maps negeri JOHOR sekali..
study puas2 yerk.


Lirik Lagu Johor juga saya sertakan:-

Allah peliharakan Sultan
'Nugerahkan dia
segala kehormatan
sihat dan ria
kekal dan makmur
luaskan kuasa
menaungkan kami
rakyat dipimpini
berzaman lagi
dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan

HASIL NUKILAN INTAN BAIZURA

4 comments:

  1. berapa lama tu?

    jom lar jalan2 johor..

    bestttt..

    ReplyDelete
  2. Wah.. mcm ni la semangat anak JATI Johor... saya pun asal org johor juga... Jom bersinggah ke blog saya... Salam perkenalan kawan senegeri...

    ReplyDelete
  3. hye kawan senegeri..

    salam ukhwah dari saya.

    okey2 saya akan BW ke blog awak..

    ReplyDelete