Pages

Thursday, January 20, 2011

25 random facts about me myself and I!


"Once you have been tagged,you are suppose to write a note, with 25 random thing, fact, habits or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tag you, it's because I want to know more about you. Your cooperation is highly appreciated."

bukak bukak formspring tadi, tengok ada text dari cik bambam..dia sudah menghukum saya dengan menyuruh menjawab 25 soalan mengenai diri saya semata-mata..awat sikit sangat??? wat lar 52 ker..
buleyh gitu??? huhhu... korang mesti dah kenal dengan cik bambam ny kan.. yelar dia merupakan blogger yang agak pemes ames gak lar.. kalaw tak kenal lagi, meyh i tunjuk header cik bambam yang saya curi dari blog dia.. ngehngehngeh...







okey-okey tanpa melengahkan masa lagi, jom amek tahu 25 perkara tentang 
cik Intan Baizura Rosli.

1. satu satu nyer permaisuri didalam keluarga En Rosli.. tapi tidaklah manjer okey... orang selalu cakap mesti manja dalam family ny.. owh tidak sama sekali okey.harap maklum.  kasih sayang yang diberi adalah adil antara kami adik beradik.

2. asam pedas merupakan makanan kegemaranku... ermmmmmm sedapnyer kalaw dimasak pekat-pekat... tak kira lah ikan ataw ayam. daging pun sodaaaaaappppp!!!! tak caya,. korang try lar masak.. tak susah mana pun.

3.saya adalah anak ke 2 dalam keluarga saya. selalunya orang kata anak kedua ny garang.
 betul ker? saya rasa, adalah jugak betulnyer... ngeeeeeee

4. saya adalah tunangan kepada  Muhammad Yusof bin Atan berkuatkuasa pada 18/09/2010 bersamaan dengan 9 syawal 1431H. sila jangan mengurat saya dan tunang saya ye!! ini amaran keras!!! 

5.saya paling tak suka tengok couple yang mana lelaki nyer pakai handbag pompuan.. eeeeeeiyeeewwww
menyampah pun ada.. tapi tu hak memasing kan? lantak depa lar.. tapi memang siyes geli i tengok okey.. tunang saya nak bawak kan pun.. jangan harap saya nak bagi!!!


6.sangat suka orang mengumpat saya, jadi kepada anda yang suka mengumpat saya, sila-sila kan lah... dapat pahala free nanty... LIKE LIKE LIKE!!! tenkiew pada yang mengumpat tu.. BONUS untuk saya...

7. tak suke lelaki bagi bunga... itu adalah pembaziran okey. duit tu kalaw beli makanan, kenyang wooo..tapi pernah jugak dapat dari tunangan saya waktu belajar dulu-dulu.. 3 kuntum lagi taw.. apa makna nyer tu? hahha..LU pikirlah sendiri. tapi lepas tu, tak bagi dah dia bagi bunger.

8. harta pertama saya ialah.... kereta ku.. walawpun kecil, tapi dia dah banyak berjasa pada saya..

9.tahap kerabunan saya sudah bertambah.. duit pun bertambah lar gamaknyer..sebab kena wat spec baru.

10.tak tahan masakan pedas sangat.. kalaw dulu memang hantu pedas...tak tawu naper.. sudah bertukar..

11.suke gilew dengan jus epal+orange.. sedap seyh... memula cam takut sakit perut.. sekali dah rasa, ketagih wooo. kalau uolsss tak caye, try lar..

12.saya ni simple jer orang nya.. sarung jer apa yang rasa sesuai..

13. tak suke dengan orang yang kalaw dia bergurau ngan kita, suka hati badak dia jer nak cakap apa, tapi bila kita buat macam tu kat dia, nak terasa lar pulak.. ntah paper jer.. perasaan dia jer yang dia tau.. perasaan kita???ada dia fikir??? 

14.ada pengalaman bekerja seawal umur 7thn gitu... beser lar... family business...

15.minat nak buat bisnes, sebab dari kecik dah didedahkan dengan suasana busines... lagipun pendapat wat bisnes ny kan 9/10 nisbahnyer dari pekerjaan lain kam? ermmm tapi nak wat bisnes aper yer? think think think... tingtong...

16.dulu suke sangat dengan kaler pink... tapi sekarang sudah bertukar menjadi kaler biru dan hijau...

17.tidak ada memusuhi sesiapa tapi orang jer anggap saya musuh diorang... lantak kau lah labu... ada aku kesah???hahha... 

18. kesian pada manusia yang bersikap CHILDISH walaupun umur dah tua bangka... tak matang langsung.. wake up!!! wake up!!!

19.takut akan alam yang akan datang..kehidupan kiter yang hakiki...semoga segalanya dipermudahkan...

20. suker berblogwalking biler free tyme.. tapi sekarang cam malas jer nak update blog... huhhu... idea berlambak-lambak.. tapi nak menulis tu yang malas..adeyh...sume entry sekerat jalan dok tersimpan dalan list tu.. sabar yer semua..

21.sekarang tengah dok bz nak ushar-ushar barang kawen... hahha... nak compare & contrast kan... cewah teringat zaman belajar dulu-dulu...

22. sangat peramah pada sesiapa yang mengenali diri saya.. dan sangat pendiam pada sesiapa yang saya tidak kenal..

23.dikurniakan raut wajah yang garang dan sombong... sekali kene jeling dengan saya, semua pikir saya nak cari gaduh.. FITNAH semata-mata tu semua... jadi jangan nak perasan terlebih key!!! xder niat pun nak menjeling.. 

24. ramai yang puji bulu mata saya yang panjang lagi lentik ny.. hahhah.. jangan cakap saya perasan okey!!! ini kenyataaan... setiap kali saya pergi facial dengan chinese girl, semua dok puji bulu mata i.. auwwwwww malu saya... terima kasih pada yang memuji... dan Syukur Alhamdulillah kepada ALLAH S.W.T

25. tak suke pada manusia yang suka mengutuk orang, sebab sama jer seperti kita mengkritik dan mengutuk ciptaan ALLAH yang sempurna itu... mesti ramai yang tak perasan kan? Ingatlah NOBODY PERFECT.


wahhhhh... penat gak dok pikir 25 perkara tentang diri sendiri ny...
maklumlah selalunyer, orang lain yang nampak kita ny macam mana kan?
terima lah seada nyer.. semua nyer dari hati yang tulus dan jujur sejujur jujurnyer taw.... 
kalaw ada yang terasa, maaf lar yer..biasalah tu, siapa yang makan cili dia lar yang terasa pedasnyer..
 yer tak???
takder niat pape pun.. hanya untuk ingat-mengingati antara satu sama lain..




HASIL NUKILAN INTAN BAIZURA

2 comments: