Pages

Monday, November 29, 2010

Arrrrrrrggggghhhh!!!!

Tengah dok bz bekerja tadi, tup-tup saya didatangi oleh dua lembaga hitam.. eceh, xder lar, sebenonyer didatangi oleh dua mesej dari nombor 66399 dalam pukul 12.55pm gitu. 
gile memeranjatkan aku seyh mesej tu. ny antara kandungan mesej tu. 

RM0.00 : Your *** Bank Personal Financing account is in arrears.Please contact *** BankCard Centre/Personal Financing urgently regarding your due payment at03-27763***. Thank You."

Lepas dapat je mesej tu, aku pun berfikir sejenak
Erm....
1.Hutang Kereta - sudah dibayar
2. erm hutang kad kredit? mana ada kad kredit seyh. guna Kad kredit pun tatak pandai.
3.Hutang personal loan? xder juga... nak watper kan mude2 wat loan.

arh sudah...dokumen aku telah disalahguna oleh pihak yang tidak bertanggungjawab!!!
ny yang wat darah aku naik mendadak ny.
tetibe telinge berasap cam cerek berbunyi biler air dah masak...
adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... masak aku.

Seperti biasa, orang yang pertama akan ku hubungi adalah En. Yusof @ tunanganku. 
Biasalar suka dukaku hanya untukmu, & suka duka mu pula hanya untukku.. 
ambui statement!!!
Jiwang Karat lak tetibe kan? hahha..

pastu, my fiancee pun suh kol & kompemkan dengan *** Bank tersebut .
biler, dah bagi Num I/C bagai, 
officer tersebut kate
rekod cik xder dalam system, maybe Num Fon cik 
dulu ada digunakan untuk buat loan disini..

Alhamdulillah..
arhhhhhhhhhhhhh.... 
Lega sungguh hati ku 
& tetibe telinge ku menjadi sejuk kembali..
hehhe...
bikin suspen jer mesej tu.

Kompem Puan Rokiah punya angkara tu..
 Lor...siapa pulak Puan Rokiah ny kan?
mesti uolss tertanyer2 kan???
Hah kalaw uolsss mawu tawu..
Puan Rokiah ny lar yang selalu dicari oleh
Bank-Bank, Pusat Peranginan, Hotel-hotel, fitness-fitness ny tok offer segala macam
pada dia. padahal kenal pun tidak taw dengan Puan Rokiah tu.
kenapa lar, dia xupdate kat sume-sume tu kan? kan dah rugi terlepas segala macam offer tu.
nasib baik aku tidak berpura2 menjadi Puan Rokiah..

Yang best nye, ada lak yang tepon-tepon tu xpercaya yang aku ny bukan Puan Rokiah.
aduiyai, ingat aku nak lari ke apa? amboi-amboi suke suki uoll jer kan nak menuduh begitu padaku..

rasa cam mawu tukar num tepon jer taw. ada jer panggilan yang mengganggu ni.
xsuke xsuke xsukeeeeeeeeeeeeeeeee....
tapi susah lak nak tukar num fon ny..
melibatkan banyak pihak..

sudah-sudah lar dulu dok tukar num fon every year.
sampai kene marah-marah ngan abah mama.
xtawu mana satu dah number saya..pening diorang jadinyer.
naik penuh contacts dalam fon abah tu.hehhe.. sory abah.
janji xbuat dah...


posted by INTAN BAIZURA

0 comments:

Post a Comment